przeprowadzkimiedzynarowe.serwis

Temat: Stacjonarny diesel i wolna prędkość jachtu
Witam ,
posiadam jach typu TUR80 , waga około 2,5t ze stacjonarnym silnikiem Yanmar 1GM10 9KM i składaną , dwupłatową śrubą o skoku 10x15. Mój problem polega na tym , że średnia prędkość łodzi na silniku to ok 3 węzłów , a maksymalna niecałe 5.
Dla testów zmieniłem śrubę na 3płatową o zupełnie innym skoku i średnicy - jednak to zupełnie nic nie pomogło. Dodam , że silnik jest w idealnym stanie technicznym , wszytsko działa jak powinno , tylko mam wrażenie , że jacht osiąga za małe prędkości na silniku . Na żaglach prędkość dochodzi do 7 węzłów.
Proszę o jakieś podpowiedzi , a może po prostu ten typ tak ma .
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=7672



Temat: Stacjonarny diesel i wolna prędkość jachtu

Witam ,
posiadam jach typu TUR80 , waga około 2,5t ze stacjonarnym silnikiem Yanmar 1GM10 9KM i składaną , dwupłatową śrubą o skoku 10x15. Mój problem polega na tym , że średnia prędkość łodzi na silniku to ok 3 węzłów , a maksymalna niecałe 5.
Dla testów zmieniłem śrubę na 3płatową o zupełnie innym skoku i średnicy - jednak to zupełnie nic nie pomogło. Dodam , że silnik jest w idealnym stanie technicznym , wszytsko działa jak powinno , tylko mam wrażenie , że jacht osiąga za małe prędkości na silniku . Na żaglach prędkość dochodzi do 7 węzłów.
Proszę o jakieś podpowiedzi , a może po prostu ten typ tak ma .


7 wezlow dla ciezkiego, klasycznego jachtu majacego 6,35 w linii wodnej to naprawde
duzo.Nie napiszesz ze to normalna predkosc dla tej lodki :) Jesli tak to tylko w regatach
startowac :)
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=7672


Temat: Poszukuję drewnianego kutra rybackiego
http://www.defaele.dk/nya...cestartside.htm
I wybieraj łódki z zakładki "Projektbade" - łódki do remontu
Sajlbade - żaglowe.

Co zaś się tyczy wsparcia polskiego rybaka - przerabiałem ten temat. Jeśli rybak likwiduje kuter w zamian za "odszkodowanie" to za żadne skarby go nie sprzeda. Chodzi o to, że jeśli kiedykolwiek ktokolwiek wprowadzi znów kuter w rybactwo w UE to on musi oddać odszkodowanie. Na zabezpieczenie tego podpisuje weksel. Ty byś się odważył? Ceny kutrów i łodzi są wysokie bo najczęsciej są z licencją połowową. Takie bez licencji zdarzają się bardzo rzadko. Nie szukaj ogłoszeń w internecie, ale wybierz się na wybrzeże i popytaj wśród zaludnienia o ofertach sprzedaży. Oni w zasięgu 100 km to się wszyscy znają.

Co zaś się tyczy skandynawskich ofert - policz sobie koszty transportu i podaj kwotę jaka możesz wydac na łódkę - znajdę ci ofertę. Kontakt z nimi po angielsku. Drugi link jaki zapodałem to masz do ładnej łódki 7,5m góra w teak'u z silnikiem stacjonarnym za free. Pewnie silnik do remontu, ale to są prymitywnie proste silniki i po zrobieniu są długowieczne i niezawodne (choć benzynowe). Nie bez powodu uzywane Vire (7 i 12 km - fińskie dwusuwy stacjonarne) są droższe od używanych MD i Yanmar i na wtórnym rynku znikają natychmiast.
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=3624


Temat: Rejc życia Ateny- Wyspy Kanaryjskie
DLA CZŁONKÓW FORUM BARDZO KOZYSTNE RABATY !!!

Zapraszamy na rejs z Aten na Wyspy Kanaryjskie. Jest to oferta skierowana do ludzi lubiących przygody i wyzwania, oraz dla tych, którzy znają to jedynie z telewizji. Oferujemy niezapomniany 18-dniowy rejs na pokładzie luksusowego katamaranu: s/y "Top Secret"; typ: Venezia 42 (producent Fountain Pagot – Francja).

Długość całkowita: 12,80 metra (42 stopy)
Szerokość max.: 6,80 metra
Powierzchnia ożaglowania: 104 metry kw
Zanurzenie: 1,20 metra
Ilość koi: 10
Silniki: 2x Yanmar (2x30 KM).

wyposażonego w najnowsze urządzenia nawigacyjne, sprzęt ratunkowy oraz wypoczynkowy.
Jest to prawdziwy dom na wodzie, ma 3 toalety, 5 pryszniców, dużą dobrze wyposażoną kuchnię, 4 duże i 2 małe, zamykane kajuty z wielkimi wygodnymi kojami.
Dzięki konstrukcji łodzi, pływa się bardzo stabilnie, nie porównywalnie z jakimkolwiek jednokadłubowcem , co wiąże się z brakiem choroby morskiej. Do dyspozycji załogi jest ponton z silnikiem, 2 rowery, kajak morski, ślizg, deska windsurfingowa, sprzęt wędkarski, Fishfinder, DVD + telewizor plazmowy w mesie, 2 laptopy itp.
Jest to jedyna taka oferta na rynku. Dodatkowo pomagamy w organizacji tanich biletów lotniczych- od 500zł/os
Poniżej szczegóły techniczne:




Rejs z Aten na Wyspy Kanaryjskie.

1 etap: Ateny - Sardynia ( przez Korynt, Patras, Palermo) - 01.10 - 18.10.2006.
W rejsie może wziąć udział max.6 osób.
Cena za osobę: 500 euro


2 etap: Sardynia - Malaga(Hiszpania) (przez Majorkę, Ibizę, Cartagene) Rejs 20.10-5.11.2006.
W rejsie może wziąć udział max.6 osób. Koszt czarteru całego katamaranu to 4500 euro. Cena za kajutę 2 os.:1500 euro. Osoba: 750 euro


3 etap: Malaga - Teneryfa (przez Gibraltar, Maroko)
Rejs 07.11-26.11.2006.
W rejsie może wziąć udział max.6 osób. Koszt czarteru całego katamaranu to 450 euro. Cena za kajutę 2 os.:1500 euro. Osoba: 750euro



Cena obejmuje:

-usługi skippera
-pościel
-gaz

korzystanie z urządzeń nawigacyjnych:

-autopilot (sterowany również z salonu)
-GPS 3szt.
-chartplotter
-radio SSB
-radio UKF 2 szt.
-sonda wędkarska
-radar 48 Mm.
-wiatromierz
-laptop (mapy C-map)
-Aktywny Reflektor Radarowy "see-me"
-repetytory w kajutach
-noktowizor
-spinaker + komplet żagli sztormowych
-sztormiaki "Henry Lloyd" 6 kpl.


Zaplecze kuchenne:

-kuchenka gazowa
-piekarnik
-lodówka + zamrażarka
-chłodziarka do win
-toster
-blender
-zastawa
-grill w kokpicie



Sprzęt wypoczynkowy:

-telewizor plazmowy w salonie
-DVD Souround System 5.1
-Odtwarzacz cd/mp3
-ponton typu Zodiac z silnikiem Mercury 10 KM
-sprzęt wędkarski
-kajak morski
-rowery "Dahon" 2 szt.
-klimatyzacji
-komputera (laptop) + nagrywararka DVD 2 szt.

Płatne dodatkowo:

-wyżywienie uczestników
-paliwo do silników ( jeden silnik spala 3 litry ON/h)
-woda pitna ( ok.5-8 Euro za 600-litrowy zbiornik)
-opłaty portowe
-lokalne opłaty administracyjne
-korzystanie ze sprzętu windsurfingowego
-sprzątanie końcowe – 15 Euro/ osoba.



Z pozdrowieniami
Piotr Klepacz
rezerwacje@topadventure.pl
www.topadventure.pl

tel:+48 506-510-100
Źródło: forum.zeglarskie.com/viewtopic.php?t=345